Ofte stilte spørsmål når det kommer til sky og slikt
Priser for MID
Prisen for abonnement på MID er 198,- per bruker per måned og 998,- per organisasjon (tenant) per måned
Implementeringskostnader
Implementering av MID koster 398,- per bruker inkludert migrering av data iht. 16D standard
NaaS priser
Network as a Service koster 29,- per bruker per måned, med tillegg for routere, switcher og trådløse stasjoner
Er lisenser inkludert?
Nei, lisenskostnader kommer i tillegg og minimum for brukere med sikkert forvaltede PCer er Microsoft 365 Business Premium
Er det bindingstid på MID?
Nei, det er 3 månederes oppsigelse, men ingen bindingstid. På forespørsel fra kunde tilbys inntil 5 års avtaler med fastpris + KPI justering
Hva med endringer underveis?
Alle endringer og oppdateringer er inkludert
Hva med oppsett av ny PC, ny bruker - sletting & endring?
Det er inkludert! NB Ved sending av enheter kan porto tilkomme
Hva hvis en supportsak tar lang tid, koster det ekstra?
Nei
Er det krav til PC, nettverk & internett?
Ja, vanlig god standard. Hva som er vanlig endrer seg over tid og kommer an på hvordan dere jobber. Kontakt oss for en kostnadsfri gjennomgang
Hva er ikke inkludert?
Ting som: kurs/opplæring med instruktør, design av SharePoint Online /Team utover det som inngår i P&R 144, endringsstøtte & tilpasninger ifb. forretningsprosesser, implementering & forvalting av IaaS/PaaS (se under)
Hva er sky?
Det er avhengig av hvem du spør, når ordet sky / skybasert brukes om data er det mye som passer. Se denne artikkelen fra Wikipedia (engelsk): Wikipedia Cloud computing
Hva er SaaS?
SaaS betyr "Software as a Service", på norsk "Programvare som en tjeneste". Det betyr at kunden abonnerer på programmet på månedlig eller årlig basis.
Hva er IaaS?
“Infrastructure as a Service” - infrastruktur som en tjeneste på norsk, er slikt som virtuelle servere, virtuelle nettverk o.l. levert som en tjeneste. Ekempler er Amazon, Rackspace & Microsoft Azure
Hva er PaaS?
“Platform as a Service” - plattform som en tjeneste på norsk, brukes om levereing av programvare-moduler som en tjeneste. En tjeneste som primært retter seg mot utviklere
Hva er teknologisk gjeld?
Det er gjelden som opparbeides gjennom ikke å fornye/oppgradere it-løsninger, det kan estimeres slik: Hva ville det koste å oppgradere fra det vi har til en moderne løsning = teknologisk gjeld
“16D leverer virkelig operasjonell merverdi! De forstår hva butikken handler om, i tillegg til at de forstår seg på data”
[Jørn P.]